Jak zdigitalizować swoją strategię biznesową: 4 główne elementyCo przychodzi Ci do głowy, gdy myślisz o cyfryzacji? Być może wyobrażasz sobie futurystyczne roboty, sztuczną inteligencję i zaawansowane systemy komputerowe, które są ze sobą połączone. Chociaż wszystkie te elementy są składnikami cyfryzacji jako całości, niekoniecznie są to rodzaje cyfryzacji, które będą miały bezpośredni wpływ na Twoją firmę. Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz badać, jak najlepiej postępować z transformacją cyfrową, czy też niedawno uruchomiłeś nową inicjatywę, której fundamentem jest transformacja cyfrowa, może być trudno wiedzieć, od czego zacząć. W końcu istnieje wiele elementów, które są zaangażowane w przekształcenie firmy tak, aby działała na zupełnie innym poziomie niż obecnie. W tym poście przedstawiamy cztery kluczowe elementy udanej cyfryzacji biznesu.

Solidna strategia biznesowa

Żadna strategia biznesowa nie istnieje w próżni, dlatego ważne jest, aby przyjrzeć się kontekstowi, w jakim działa Twoja firma. To pomoże określić strategię cyfryzacji. Na przykład, jeśli firma działa w branży podlegającej ścisłym regulacjom, takiej jak usługi finansowe lub opieka zdrowotna, strategia będzie musiała uwzględniać te regulacje.

Analizując czynniki o dużym znaczeniu, które wpłyną na Twoją strategię, będziesz miał lepszy pomysł na to, jak najlepiej wdrożyć wybrany plan transformacji cyfrowej. Będziesz również w stanie rozpoznać, kiedy konieczne będzie wprowadzenie zmian, aby utrzymać się na właściwej ścieżce.

Nie możesz zacząć tworzyć strategii, dopóki nie wiesz, co Twoja firma próbuje osiągnąć. Jaki jest jej główny cel? Jak działa? Jakie produkty lub usługi dostarcza? W zależności od odpowiedzi na te pytania, Twoja strategia biznesowa będzie się bardzo różnić.

Zidentyfikowana potrzeba konsumenta lub problem do rozwiązania

Twoja strategia biznesowa byłaby niekompletna bez zrozumienia, jaki problem (problemy) Twoja firma próbuje rozwiązać poprzez swoją ofertę. Na przykład, jeśli Twoja firma sprzedaje oprogramowanie HR, możesz chcieć rozwiązać problem ułatwienia pracodawcom i pracownikom obsługi onboardingu i offboardingu, oceny wyników i innych zadań związanych z HR. Lub jeśli sprzedajesz oprogramowanie do zarządzania zapasami, możesz chcieć rozwiązać problem pomagania producentom śledzić ich produkcję i poziomy zapasów.

Ważne jest, aby pamiętać, że twoje wysiłki muszą wykraczać poza uczynienie swojej firmy bardziej wydajne. To jest, po wszystkim, co technologia robi najlepiej. Zamiast tego, należy szukać rozwiązania konkretnego problemu lub zaspokoić konkretną potrzebę, którą mają konsumenci. To właśnie tutaj transformacja cyfrowa może mieć ogromny wpływ na sukces firmy.