Pozycjonowanie to strategia marketingowa, która skupia się na tym, jak docelowi klienci postrzegają Twoją markę w porównaniu z konkurencją. Wymaga dogłębnego zrozumienia mocnych, słabych stron, szans i zagrożeń (znanych również jako "SWOT") zarówno dla Twojej firmy, jak i konkurentów w branży. Po zrozumieniu docelowych odbiorców oraz mocnych i słabych stron firmy, można opracować strategię na pozycjonowanie, która pomoże stworzyć tożsamość marki, wyróżnić firmę na tle konkurencji i zwiększyć popyt na produkty lub usługi.
Poznaj swoją docelową grupę odbiorców
Pierwszym krokiem w tworzeniu strategii pozycjonowania jest poznanie swojej grupy docelowej. Oznacza to, że musisz zrozumieć, kim są twoi potencjalni klienci, ich motywacje i wyzwania, przed którymi stoją. Powinieneś mieć dobre wyobrażenie o tym, ilu klientów spodziewasz się pozyskać, jakie są ich dane demograficzne i jakiego rodzaju języka lubią używać. To pozwoli Ci stworzyć strategię marketingową, która przemawia do potrzeb i pragnień Twoich odbiorców. Jeśli nie wiesz, kim jest Twoja grupa docelowa, możesz zacząć od zrobienia kilku badań online.
Spójrz na strony internetowe konkurencji, przeczytaj publikacje branżowe i porozmawiaj z ludźmi, którzy kupują twoje produkty lub usługi. To pomoże Ci lepiej zrozumieć Twoją grupę docelową i jej potrzeby.
Wyróżnij się spośród konkurencji
Kiedy już zrozumiesz swoją grupę docelową, musisz odróżnić swoją firmę od konkurencji. To jest, gdzie bierzesz mocne i słabe strony swojej firmy i umieszczasz je w stosunku do mocnych i słabych stron konkurencji. Chcesz się upewnić, że Twoja firma nie konkuruje bezpośrednio z markami, z których obecnie kupuje Twoja publiczność. Kiedy już to zrobisz, możesz zdecydować, jak chcesz, aby Twoja firma była pozycjonowana. Możesz pozycjonować się jako alternatywa dla konkurenta lub pozycjonować się jako alternatywa dla braku produktu lub usługi w ogóle.
Przekazuj informacje o swojej pozycji w reklamach i wizualizacjach
Kiedy już zdecydujesz, jak chcesz, aby Twoja firma była pozycjonowana, ważne jest, aby przekazać to poprzez reklamę. Obejmuje to opracowanie tożsamości marki i reklamy, które wzmacniają swoją pozycję. Na przykład, możesz chcieć pozycjonować swoją firmę jako "premium quality". Następnie można użyć kopii reklamy i wizualizacje, aby wzmocnić tę wiadomość. Można to zrobić poprzez umieszczenie nazwy marki w większej czcionce niż reszta kopii reklamowej, przy użyciu wysokiej jakości obrazów lub nawet w tym zatwierdzenia od klienta lub eksperta branżowego. Tego typu techniki marketingowe ułatwiają potencjalnym klientom zrozumienie, czym jest Twoja firma.
- Admin